Nedräkningen till dagen D har börjat!

Publicerat: 2010-07-30 / 18:10:18 | Kategori: Livet
Om 1 år smäller det. Då står jag som brud och får mannen i mitt liv! Åhhhh vad jag längtar!

Nu kan man äntligen börja planera allt. Lokal är redan bokad och nu kan vi börja bestämma oss vad vi ska ha för mat, fixa offerter från cateringfirmor och även kolla över budjeten. Vad kostar allt? Vad kan vi göra själva? Allt sånt. Ska bli sssåååååå kul!

Det är fredag och snart är min semester slut.. :( Det har varit full fart hela veckan känns det som. Plus att jag lyckades bli förkyld igår. Jag tror det har med åskvädret att göra. Mådde jätte bra när jag gick och la mig, sen började det spöregna, blixtrar och åska. När jag vaknade var jag täppt i nästan och hade ont i halsen. Typiskt!
Det är väl nästan tur att det är lika dåligt väder idag så att man kan ligga hemma och mysa istället.

I onsdags samlade jag och Patrik på oss några vuxenpoäng. Det var lite molnigt så vi åkte ut till Strömsholm Slott och tog en glass och gick sen runt i slottet och tittade. Sist jag var där var 1999 när min farbror gifte sig i kapellet högst upp i slottet och då hann man inte se så mycket av resten av slottet. Riktigt fint måste jag säga.

Lite foton från vår utflykt:

Strömsholms Slott

från baksidan

Patrik funderar på om han ska hoppa i ån och bada..

Kärlek!!

På eftermiddagen sen var vi inbjudna till Malmabergs open 2010 i ölminigolf. Ganska enkelt, en öl efter varje avslutat hål. Eftersom jag vann över Patrik sist vi spelade så avstod jag från att spela (måste ju ge honom en chans), istället var jag hans öl caddy. Jag tyckte att jag gjorde ett suveränt jobb. :D

Coola minigolf deltagare

Ingen kommentar... hahahahaha

Fortfarande ingen kommentar... hehe

Kvällen avslutades nere på Tabazzco med mat och ännu mer dryck. Vi lyckades även få med oss en kompis till Patrik hem. Dom spelade Guitar Hero halva natten. Tur att jag var så trött att jag inte hörde dom. Somnade innan jag nådde kudden. haha

Både igår och idag har jag bara slappat, gått lite på stan, fixat ett nytt pass och hjälpt mamma med att slinga håret. Vad som händer ikväll kan jag inte svara på. Man vet aldrig vad som dyker upp. :D

Nu ska jag göra pizza!

Snabb uppdatering

Publicerat: 2010-07-28 / 13:02:20 | Kategori: Livet

Halvtid i semestern.
Igår var den första dagen med sol och bad. Jag har verkligen otur med vädret, samma visa varje år om jag har semester på hemmaplan. Ja ja, inte mycket att göra åt det.

Jag njuter iaf av ledigheten. Vi har inte gjort några planer utan tar dagen som den kommer.
Igår tog molnen en paus, det var kanon väder.
Lite picknik och bad ute på Ängsö, på kvällen blev det middag nere på kajen med Tina och Per. Riktigt mysigt men jag var inte så nöjd med maten. Både jag och Tina tog deras hamnburgare och nja... inte den godaste.

I dag är molnen framme igen men det är varmt. Vi ska strax åka till Stömsholm slott och äta en glass.

Ha en trevlig dag!

Semester!!!

Publicerat: 2010-07-26 / 12:38:46 | Kategori: Livet
Åh my god!!!!

Jag har äntligen semester!! SSSÅÅÅÅÅÅÅÅ underbart!!!!!

Semestern började i fredags med en efterlängtat pizza och efter en snabbdusch drog vi till Henke och Lina. Vi skulle bara vara där en stund och sen cykla hem men vi åkte med alla ner till bill och bob. Det var riktigt trevligt. Med rätt sällskap blir det riktigt kul och sen så träffade jag många gamla vänner som jag inte träffat på länge. :)

Var lite bakis och skakis när jag vaknade men var på ganska bra humör.
Vi hade gjort planer med Anders och Veronica att spela minigolf på Djäkneberget. Regnet hängde i luften hela tiden men höll sig borta medans vi spelade. Vem vann?? Jag!!
Jag slog Patrik med 10 slag. Sweet!!

Vi fick även se ett bröllop där uppe. Så mysigt! Både jag och Veronica började tänka på våra egna stundade bröllop. Hon och Anders gifter sig i september. Ska bli så kul!

Vi tog en sen lunch/tidigt middag på Restaurang Östra Mälarstrand. Riktigt bra mat, jag rekommenderar det stället. Hade det varit fint väder hade vi kunnat sitta ute på terrassen. Nästa gång.

Kvällen spenderades hemma hos Mia med tjejfest och sen blev det utgång. Jag, Tina och Lina hamnade på Å och vart resten tog vägen vet jag int eoch jag orkade inte bry mig då heller. Vi lämnade inte taxin som vänner... många hårda ord sas och tänker inte gå in på det.
Det blev en trevlig kväll till slut iaf. :)

I går, söndag och regn. Jag och Patrik passade på att storstäda hela lägenheten. Drog fram soffan.. usch var skitigt det var där under. Soffan är ganska låg och tung så det är inget man drar fram varje vecka och dammsugar munstycket går inte in under. Men nu är det rent. Jag började även att tvätta fönstren men regnet hindrade mig att göra alla. Får ta det någon dag när det är bättre väder.

I dag är det den första riktiga semesterdagen. Tyvärr så är det inte så bra väder idag heller. Dock inge regn men molnigt och kallt. Jag vaknade halv 6 och trodde först att jag skulle upp och jobba. Det var tur att hjärnan hann ifatt och påminnde mig att somna om.

Jag ska tvätta idag och Patrik hjälper sin syster med att måla huset. Hoppas det inte börjar regna.

Nä, nu är det dags att fylla på kaffekoppen.

Ha en bra dag!!

Suck!

Publicerat: 2010-07-22 / 10:33:30 | Kategori: Livet
Jag vet inte riktigt varför men jag har gått runt i 3 dagar och varit sur, irriterad och tyst. Jag har knappt pratat med Patrik på kvällarna utan bara tittat på honom och irriterat mig. Fattar inte...
Det kan iof ha något med att det är "den" veckan men så här brukar jag inte vara. Då är jag bara sårbar och gråter, aldrig arg.
hmm undra om jag börjar bli en satkärring som så många andra är under "den"veckan. Hjälp!!

Suck!

Det ska bli så j***** skönt med lite ledigt. Jag behöver verkligen det.

Vill inte vara här... vill kramas med min älskling. Jag får snäll vänta i några timmar till.. suck

4 dagar kvar!

Publicerat: 2010-07-20 / 09:29:08 | Kategori: Livet
Sen har jag semester! :D

Det är första gången på 6 år som jag har betald semester och det känns helt underbart. Jag och Patrik har bara 1 vecka tillsammans i år men det gör inte så mycket. Vad vi ska göra är inte bestämmt. Patrik tänkte bjuda mig på en billig sista minuten resa men mitt pass går tyvärr ut i morgon och jag hinner inte få mitt nya innan fredag. :(
Det var en väldigt gulligt av honom att bjuda, ska se om han annars vill bjuda på några dagar i en stuga i skärgården eller någon annanstans vid vattnet. Det skulle vara riktigt mysigt.
Vi får se vad som händer.

Min långa semester börjar den 25 augusti. Då åker jag över till USA och min kompis Heather i 1 vecka. Jag verkligen längtar. Det är 8 år sen jag var där sist, det var på hennes bröllop.
Gud vad fort tiden har gått. På dom här 8 år som jag inte har träffat henne så har hon hunnit få 3 barn, flyttat till villa och även hennes lillebror Dan har gift sig och fått barn. Det ska bli så kul att få träffa alla igen.

En vecka kanske är lite och tanken från början var att jag skulle vara där i 2 veckor men sen fick vi veta att Patriks bästa vän Anders ska gifta sig och jag valde att korta min resa. Lite tråkigt men Heather kommer till Sverige för första gången nästa år när jag ska gifta mig så det är helt ok.

Nu ska jag fortsätta jobba så att jag hinner med allt jag måste innan jag går på semester. :)

Ha en bra dag!

Skön sommar kväll

Publicerat: 2010-07-15 / 19:44:43 | Kategori: Livet
Nu är jag hemma hos vännen Louise i Bromma. Det första jag fick i handen när jag kom var en kall gin och tonic.. precis vad jag behövde i värmen. :D S
Hon ska bjuda på italiensk köttfärsås, som visst tar 3 timmar att göra. Har ingen aning vad som är i med det luktar gudomligt gott. mmmm

Det kommer säkert att bli en super nice kväll! :D

Dock blir det att sova tidigt. Klockan ringer kl 5, vilket är ganska vanligt, fast jag slipper åka med tåget.. tar ju tunnelbanan. Det går lite fortare hehe

Det är verkligen snällt av Louise att ställa upp när jag behöver sovplats och all annan hjälp också. Tack vännen!

Kanske ska hjälpa Louise lite med maten (läs: titta på henne när hon slavar i ett varmt kök)? hihi

Ha en super kväll. Det ska jag!

Vatten!

Publicerat: 2010-07-15 / 13:20:53 | Kategori: Livet
Värmeböljan verkar inte vilja ge sig. Puh vad varmt det är.. men jag klagar inte.
Nä nu ljög jag, jag klagar när jag sitter på ett varmt, fullt gammalt tåg utan luftkonditionering, på jobbet där vi inte heller har speciellt bra luft och när jag ska sova. Inte annars. I love sommaren när det är varmt. :D

Jag kommer på mig själv att jag ibland glömmer att fylla på med vatten. För det behövs verkligen.. Jag har precis fyllt på min vattenflaska med vatten för tredje gången.

Vatten är bra!! :)

Det är torsdag och jag verkligen längtar till helgen. Jag ska bara slappa, inga planer och inga måsten. Det behövs kan jag lova.

Det pågår ett krig och det är lätt kaos inom mig. Jag har fruktansvärt mycket på jobbet, känner mig misslyckad så fort något går snett eller om jag missar något, tvivlar på mina kunskaper, även fast jag vet att jag kan det här.
Det underlättar inte heller att självkänslan är låg, det var länge sen den var så här. Jag kan inte riktigt beskriva hur jag känner eller alla tankar som finns.
Mina tankar är splittrade och ena stunden är jag nöjd med mig och andra stunden inte. Även att jag vet precis vad jag måste göra för att t ex gå ner i vikt men när jag kommer hem sent från jobbet och inte orkar träna så skrattar den lilla jävla demonen inom mig och jag mår piss.

Det är fan tur att jag har kärleken! Min Patrik <3

Snart, v 30, har jag semester och då ska jag bara vara runt det som jag gillar, folk som älskar mig för mig och inte bryr sig om hur jag ser ut och vara med den man som älskar mig över allt. Det kommer hjälpa mig att komma tillbaka och få styrka. Sen ska jag spöa skiten ur demonen!

Jag har som sagt mycket att göra på jobbet och har valt att sova kvar i Stockholm och hos Louise i natt. I morgon ska jag vara på jobbet halv sju på morgon. Puh vad tidigt men det måste jag om jag ska hinna med allt. Sen får jag samtidigt in 2 timmar på flexen... ligger ganska mycket minus. :S

Back to work nu.. lunchen är slut.

Ha en bra dag!

Varmt...

Publicerat: 2010-07-13 / 17:43:32 | Kategori: Livet
Vi har 27,5 grader varmt på kontoret. Jag flyter snart bort... puh. Ser dock inte fram emot tågresan hem, gammalt tåg och absolut ingen luft. Fast jag får skylla mig själv, det är mitt eget val att jobba över en timme och då måste jag åka varmt tåg.

Det är så tråkigt att sitta inne när det är så underbart väder ute. Jag vill också vara och bada och sola. :( Får titta på min bakgrundsbild på datorn och drömma mig bort ist.

Skulle inte vara helt fel att ligga på den där stranden.... *drömmer*

Hade jag haft råd skulle jag nog ha dragit ner till medelhavet vecka 30 när jag är ledig. För det kommer säkert att regna här i sverige då... det är min vanliga tur.

Jag ser verkligen emot min långa semester som jag har mellan den 25 augusti - 12 september. Först åker jag till min kompis Heather i USA en vecka, sen hem till vänners bröllop och en massa slappa. Det är första gången på 7 år som jag har betald semester och då ska jag verkligen njuta av den. :D

Oj oj, måste fixa det sista nu och sen röra mig mot tåget.

Jo just... rosenbröden blev helt fantastiskt goda!! mums

Ha en trevlig kväll!

Vilken helg!

Publicerat: 2010-07-12 / 21:53:13 | Kategori: Livet
Min helg har varit helt underbar. Fylld av sol, bad, fest, nära vänner och massa kärlek.

Vi började helgen med att åka hem till Patriks syster Helena och hennes man Johan. Vi hade tänkt att bara vara där i några timmar och sen cykla ner till stan och kolla på Power Meet men vi stannade hela kvällen. Det var så kul!
Vi spelade först rock band och sen gick vi över till Singstar. Jag är inte världens bästa sångerska men jag soppade mattan med alla. :D

Strax efter kl 3 på natten kom vi i säng. Upp på morgonen eller ja, snarare runt halv tolv, och redo för beachen. Tittar ut och ser.... moln! "Nej nej nej, det ska för f*n vara sol". Vi hade planerat att åka till björnön med Sanna och Rafael men blev lite osäkra. När jag dock gick ut och kände värmen.. ja, beslutet att åka och bada blev enkelt. Solen kom fram till slut och det var underbart att svalka sig i vattnet.

På kvällen var vi bjudan till Oskar och Sandra. Dom har nyligen flyttat in i en ny lägenhet/radhus nere på stan. Renoveringen är i full gång men det hindrar inte dom från att dra hem alla vännerna och festa. Oskar fyllde ju dessutom år. Deras hem kommer att bli kanon när renoveringen är klar. Väntar med spänning! :D

Samma visa även denna kväll, vi skulle bara vara där en stund och sen kolla på Power Meet. Det blev inte mycket av det denna kväll heller. För första gången på många år så har jag knappt sett raggarbilarna, ingen cruising. Men jag gråter inte för det. Jag hade en super kul kväll.

Jag hade ingen kamera med mig utan fotade lite med mobilen, därav kvaliten.

Värdinnan Sandra och Linda

Blonde maffia, Anne-lie och Tina ;)

Johan och Anneli

Jag gullar med Malindas lilla valp.. söt söt!

Jag och min älskling! <3

Tack vare att någon var och nallade på mitt vin så blev det lugnt. Det var iof tur eftersom vi skulle ut och bada på söndagen. Vi kom ut till Björnön halv två och sen kom Tina och Per också. Riktigt nice att ta en slappar dag därute. Vid halv fem bar det hemåt.
Tyvärr så kan man inte slappa jämt.. hem och tvätta och laga mat. Hade tänkt att baka men jag hann inte.
Så jag gör det nu i kväll iast. mmmm nybakat bröd till furkost. Helt underbart!!!

Apropå bakning, nu måste jag ta ut den sista plåten.

Ha en trevlig kväll i värmen. Jag hoppas man kan sova ikväll... natten till idag var ingen höjdare men jag klagar inte... bara lite. :D

Intressant morgon

Publicerat: 2010-07-08 / 08:51:27 | Kategori: Livet
Morgonen började bra. Vaknade med ett gott humör för en gångs skull, behövde inte stressa ner till tåget och fick en bra plats. So far, so good...

Mellan Enköping och Bålsta blev morgon lite värre. Tåget körde på en älg. Väl i Bålsta och en kontroll av fören på tåget, konstaterade lokföraren avv vi inte kunde åka vidare. Älgen hade slagit i med en enorm kraft och tåget gick sönder. Suck.

Vi fick informationen att vi skulle byta tåg och blev utsläppta på perongen. Jag och andra nyfikna gick och kollade på älgen, eller rättare sagt, det lilla som fanns kvar. Runt 10% av älgen satt fast i motorutrymmet eller vad det nu är på tåg. Stanken var så äklig att jag nästan höll på att spy.
Foto läggs bara upp på begäran... ingen vacker syn.

Det var ett tag sen jag skrev här. Jag har haft ganska mycket att göra och även en del att tänka på. Jag har inte mått så bra inombords och kämpar varje dag mot mina demoner. Men, som jag sa, i dag är en bra dag. Vilket är skönt. Det är inge kul att gå runt med en massa negativa tankar om sig själv... det gör bara saker värre. Jag måste lära mig att tänka positivt och berömma mig själv när jag gjort något bra. Det är jag verkligen dålig på.

En sak som jag faktiskt ger mig beröm för, sen den 7 juli 2008 så har jag gått ner 25 kg!!!!!
Det är grymt mycket och jag är stolt.
Visst ser jag att jag har gått ner i vikt men jag är långt från nöjd. Målet är att gå ner ytterligar 10 kg till januari. Varför just januari? Jo då är det dags att börja välja brudklänning och jag vill sssåååååå gärna känna mig vacker.

Klarar jag det tror ni? Med lite uppmuntran och stöd från alla så tror jag nog att det kommer att gå. :)

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!